lördag 19 september 2009

Kreativitet!

Trots att jag känner mig ruskigt kreativ idag har jag inte hunnit med någon utmaning!
Dagen stora projekt var att rensa ur både köksskåp och garderober. Utöver det har jag hunnit med att:
- läsa en kompis första utkast till en bok - så bra och inspirerande!
- prata med en annan kompis som gått skrivarkurser tidigare, men som nu fokuserar mer på att måla. Vi pratade en hel del om just kreativitet - att när man tar sig för en sak (t.ex. att börja skriva eller fota) vill man gärna börja med något annat också. Precis så känner jag nu. Jag vill gå målarkurs och fotokurs också, men tror inte att jag hinner. Inte just nu, men kanske sen!
- leta efter en minidator. Vill ha en som jag kan ha med mig överallt så att jag kan skriva ner mina tankar och idéer.
- Laga och äta en god middag tillsammans med maken.
Det har varit en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar