lördag 19 september 2009

Dagens utmaning - skriv om att skvallra!

Nu när jag ändå var inne kunde jag inte låta bli dagens utmaning.

”Jag ska berätta en sak för dig. Men du måste LOVA att inte berätta det för någon. Inte ens för Kalle. För jag har nämligen lovat Pernilla att inte berätta detta för någon.”
Mia funderade någon hundradels sekund. Vad skulle hon välja? Gotta sig i det smaskiga skvallret, och sedan inte kunna berätta det för Kalle som hon delade allt med. Hon visste ju av erfarenhet hur jobbigt det var att behöva undanhålla saker för Kalle. Berättade hon det inte skulle hon gräma sig hela kvällen. Och att berätta skulle innebära ett brutet förtroende mot Anna. Men vaddå, Anna hade ju redan brutit förtroendet mot Pernilla. Så vad var skillnaden egentligen?
”Ja, berätta! Jag lovar” sa Mia. Usch, nu var hela lördagkvällen förstörd.

2 kommentarer:

  1. Bästa hittills. Jag tror att det är för att den är så bra nyanserad, att man vill men ändå inte och liksom mänskligt. De två förra var också bra, men kanske för ädla och fina för mig, är jag måhända lite för ond? ;)

    SvaraRadera
  2. Kanske för att jag tagit mig ett par glas rött innan jag skrev? ;-)

    SvaraRadera