torsdag 24 september 2009

Dagens utmaning - om premiärnärver

Hans största skräck var att börja skratta. Att få en riktig skrattattack på fel ställe och inte kunna sluta. Fel ställe förresten, det fanns inget rätt ställe i den här uppsättningen. Det var en riktigt tragisk historia och det fanns absolut inget att skratta åt. Möjligen hans motspelerskas totala brist på talang. Han retade sig något fruktansvärt på henne. Det var något så löjligt över hela hennes person. Och pjäsen var egentligen ganska kass. Publiken skulle säkert gå i pausen. Usch, varför utsätter jag mig för det här, tänkte han och undrade om han kommit ihåg att ta sin tablett idag.

2 kommentarer:

  1. jo vad är det som gör att man ibland hamnar i situationer som man inte vill vara i. då man är i situationerna har man annat i tankarna

    SvaraRadera
  2. Var det betablockerare, kanske? Så är det när man spelar konsert. Mitt i börjar tankarna flyta bort och när man kommer tillbaka vet man knappt var man är. Det är då det brukar gå åt skogen. Min borttagna kommentar var så full av stavfel att jag var tvungen att skriva om den.

    SvaraRadera