tisdag 3 november 2009

Dagens skrivpuff - om att byta

Idag är en sådan dag då jag känner att jag vill byta bort en massa. En riktig bytar-dag. Hela dagen skulle jag vilja byta bort. Jag vill i efterhand byta nattens vridande och vändande, tankar och konstiga drömmar mot en härlig, lagom lång sömn med vackra drömmar.
Jag vill byta grävskopan utanför fönstret som idogt krossar asfalt mot höstgranna träd, gärna med en ekorre som hoppar mellan grenarna. Ösregnet och den tillhörande grå tjocka massan till himmel vill jag byta mot blått med små moln som man kan likna vid figurer. Lunchlådan med makaroner och köttfärssås får gärna ersättas med en räkmacka på Heaven 23. Mailen som inkorgen svämmar över av hade hellre fått innehålla spännande planer för framtiden än en massa tråkiga siffror. Utöver det hade skrivbordet gärna fått vara höj- och sänkbart, det hade inte gjort något om stolen varit bekväm, och den feta mjölken i kaffemaskinen vore det smutt om man kunde byta ut mot lättmjölk.

3 kommentarer:

  1. Det var verkligen en frisk fläkt i bytesönskan som jag gärna hänger med på ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, kul, såväl i det lilla som det stora! Den räkmackan är även jag gärna med på. Den är himmelsk.

    SvaraRadera