söndag 21 februari 2010

Utmaning 2010:52 - Portad


A: Hur sjutton lyckades du med det?
L: Ha ha haaa, jag dööööör!
A: Har de din bild bakom baren nu då?
T: Eller redan i entren? Ha ha!

På Fab fives traditionsenliga söndagsbrunch avhandlades denna vecka främst Milas mindre lyckade avslutning på fredagens after work. Hon hade varit där med ett gäng från studietiden och kvällen hade innehållit mer alkohol och studentikost manér än vad hon ville kännas vid såhär två dagar senare. Hon tyckte det var fruktansvärt pinsamt, men höll så god min hon kunde inför tjejerna.

M: Det är aldrig försent att bli portad för första gången, vet ni!
L: Ha ha, tänk att det tog 32 år!
A: Tur att det var på Excet, jag har ändå tröttnat på det stället.
T Tröttnat eller ej, hur som helst får vi hålla oss därifrån i fortsättningen.
J: Det var på tiden! Skål för en epok som gått i graven!

De fem glasen med bloody mary möttes i ett ljudligt klirr. Äntligen blev det läge att byta samtalsämne, tänkte Mila.

L: Åhh vad spännande Mila, nu börjar ju du på ditt nya jobb imorgon!
T: Ja, det är ju imorgon! Gud vad kul!
A: Det skålar vi för!
J: Då kan du inte bete dig hur som helst ute på krogen längre, ha ha!
M: Ja, imorgon börjar jag. Jippi! Men kan vi prata om någon annan än mig nu?

1 kommentar:

  1. Flinade gott åt denna. Det roliga är, att på det där nya jobbet så är det högst sannolikt att hon kommer träffa på ngn som var på samma ställe som hon (EXcet) den där kvällen :-)
    Sådant brukar livet te sig....

    SvaraRadera